BUSSUM - Maandagochtend rond 04:00 uur is er bij een juwelier aan de Schoolstraat in Bussum een inbraak gepleegd. Hierbij is een explosief gebruikt om binnen te geraken.


De explosie zorgde voor de nodige ravage. Het glas ligt verspreid over de straat, het raam van de juwelier zelf is helemaal kapot, maar ook de ramen van de bovenburen sneuvelden.

De inbrekers zouden zijn gevlucht per fiets richting de Kerkstraat. In hun vlucht zijn ze onderweg een deel van de buit verloren, want er liggen meerdere sieraden op straat.

De politie doet ter plaatse uitgebreid onderzoek en vraagt getuigen zich te melden.