HILVERSUM - Hou jij ervan om je administratie te doen? Veel mensen hebben er een hekel aan. Vooral mensen met een creatieve baan, blijken notoire sloddervossen. Een rommelige administratie gaat vaak ten koste van het bedrijf. Juist in de creatieve sector zien we enorme groei, ook in Hilversum. Opkijken tegen een berg administratie is echter niet nodig. Wij leggen uit hoe je het beste je administratie kan regelen, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent!

Banen in de creatieve industrie nemen aanzienlijk toe

Bepaalde bedrijfstakken trekken mensen aan die van nature heel georganiseerd zijn. In andere branches lijkt juist het tegenovergestelde waar, zoals de creatieve sector.

Sinds 2015 zien we in Nederland een sterke groei in deze sector, gemiddeld zo’n 3,4% per jaar. Dit zijn banen in de kunsten, media & entertainment, creatieve zakelijke dienstverlening en ICT. Door de ontwikkeling van digitale technologie stagneert de groei van traditionele reclamebureaus. Daarentegen zijn digitale branding/marketing bureaus nu erg gewild. Vaak staan ze geregistreerd als ICT-bedrijf. Ook in Hilversum zien we het aantal bedrijven in deze sector gestaag toenemen. De grootste groei zien we in Amsterdam, Utrecht en Amersfoort.

Heb je echt iets beters te doen dan administratie?
Opgedeeld in taken zijn grote projecten beter te behappen. Dankzij geavanceerde technieken is nu meer mogelijk, binnen een kortere tijdsduur. Met een constante toestroom aan projecten, kunnen creatieven heerlijk doorwerken. Vooral als het volgende leuke project zich al aandient, voelt het altijd alsof er iets beters te doen is dan administratie.

Maar wat als een project vastloopt, omdat je administratie een bende is? Op een gegeven moment is het onduidelijk wie aan wat werkt, hoeveel uren er gemaakt zijn, en welke facturen betaald zijn. Om deze redenen, zijn er dus momenten dat er niets belangrijker is dan je projectadministratie bijwerken.

Tips om je administratie op orde te houden
Om je project administratie zo efficiënt mogelijk op te kunnen zetten, hebben we een aantal tips voor je.

Een opgeruimd kantoor
Je omgeving heeft een grote invloed op je gemoedstoestand, en dus ook je creativiteit. In een nette, opgeruimde omgeving voel je meer rust in je hoofd.

Vaste administratie momenten
Vaak gebeuren administratieve dingetjes tussendoor, of op het laatste moment. Plan daarom vaste momenten in, waarop je alle administratieve taken voor een bepaalde periode afhandelt.

Een sorteersysteem
Veel zaken worden nog steeds per post geregeld. Stap zoveel mogelijk over op digitale facturen. Maak een duidelijk sorteersysteem voor alle fysieke post die binnenkomt.

Urenregistratie
Zorg voor een systeem waarbij je urenregistratie zo makkelijk mogelijk maakt voor werknemers. Het is een geweldige manier om je projecten nog winstgevender te maken.

Project management software
Er is een ruim aanbod aan software waarmee alles veel makkelijker en sneller gaat. Niet alleen digitale sheets en planning tools, maar ook alles-in-één tools waarmee je alle project gerelateerde administratie kan verwerken. Intuïtieve tools maken berekeningen en inschattingen die anders veel tijd kosten, en dus ook geld! Denk aan het maken van budgets, het opstellen en verzenden van offertes en het plannen van projecten. Met Rodeo kan dit allemaal.

Wil jij je bedrijfsprocessen optimaliseren, je administratie systematisch organiseren en je projecten winstgevender maken? Plan dan nu je gratis demo in om te bespreken hoe jouw bedrijf kan profiteren van Rodeo! Hierna kun je het 14 dagen lang gratis testen.